Nadjas blogg

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2011

Nadja här - OLYCKAN!

Av Nadja - 15 augusti 2011 12:29

Det här hände:

Vi hade lite gäster hos Jockes föräldrar och åkte badring och vattenskoter. Så jag åkte badring efter en vattenskoter med Tindra (mammas kompis dotter) i knäet. Så kom det en stor våg och vi flög av. Jag voltade och landade på huvudet och sedan klättrade upp på vattenskotern för det var liksom ingen fara. Sen satte jag mig i badringen igen fast med Elliot i knäet (Tindras bror som satt på vattenskotern innan men han bytte med Tindra). Jag sa att jag inte ville åka så mycket för att jag hade så ont i huvudet. Vi åkte in till land och jag gick upp på bryggan. Jag sa till mamma att jag hade jätteont i huvudet och hon sa att jag skulle sätta mig ner. Jag gick till stolen men mina ben bara skakade och så satte jag mig ner. Vi tänkte att det inte var någon fara så mamma och en annan tjej åkte iväg med vattenskotern och efter ett tag såg mamma att alla på bryggan stod och vinkade in henne så de åkte in med vattenskotern och när mamma kom låg jag ihopvikt på bryggan för att jag helt plötsligt fick jätteont i magen. Mamma kom till mig och jag bara grät och grät men alla där sa att magonten kunde bero på att jag inte hade gått på toa så Jocke och killen som körde vattenskotern försökte bära mig men det gick inte för jag bara skrek. Tillslut kunde Jocke bära mig. Jag gick på toa. Sen bar de mig till en soffa och la mig där. Jag försökte ta upp benen till magen men det gick inte och jag kunde heller inte sitta upp eller lägga mig på sidan för det gjorde så ont. Mamma ringde sjukvårdsupplysningen och dom sa att hon skulle ringa en liggtransport men dom sa att hon skulle ringa 112 så hon gjorde det. Dom svarade och sa att de skulle skicka en ambulanshelikopter. Jag blev jätterädd när jag hörde att jag skulle åka det. De kom inom 2 min typ. Jocke åkte iväg och hämtade en utav ambulanskillarna för att de hade landat i en hästhage lite längre bort. Jocke kom in med ambulanskillen och han undersökte mig lite men sen sa han att vi var tvugna att åka in till Astrid Lindgrens Sjukhus. Ambulanskillen tog en spruta i min arm och satten typ en plopp där och sen ett liten rör som var typ 2 cm in i mitt armveck. Sen tog han smärtstillande i den där ploppen. Sen bar Jocke mig till bilen så fick jag ligga i baksätet raklång. När vi kom fram med bilen till hästhagen (det var inte alls långt dit) kom en annan ambulanskille med en bår som båda killarna bar mig på in i helikoptern. Där fick jag smärtstillande en gång till. Han frågade mig från 0-10 hur ont jag hadë och jag svarade 8 men i huset svarade jag 10. Mamma satte sig bredvid där jag låg. Det tog 5 min att åka från Värmdö till sjukhuset. Killarna rullade in mig på en bår till ett trauma-rum där det var typ 15 personer och alla höll på med nåt. De tog en till spruta och satte in ett till rör som var lite mindre och sedan satte de på en plopp. De röntgade mig lite där men sen tog de mig till ett magnetröntgen-rum där jag fick åka in i ett typ rör eller nåt. Sen tog de mig nånstans där jag skulle vila. Så skulle jag på toa och jag klarade av att ställa mig upp och gå med hjälp. Sen bestämde läkaren att jag och mamma skulle sova där så vi fick ett rum. Sen låg vi bara på rummet men dom tog blodtryck på mig var-fjärde-timme. På kvällen kom Jocke, Claudia och Filippa (som hade varit med hos Jockes föräldrar) och hälsade på. På natten kom pappa. Han kom väldigt sent för han kom direkt från Arlanda för han hade varit i Turkiet. Han var kvar till kl 3. Vi somnade och läkarna kom och tog blodtryck på mig två gånger tror jag under natten. På morgonen väckte en läkare oss kl 8 för att det var dags att ta blodtryck (igen). Efter det kunde jag och mamma inte somna om så vi gick upp och åt frukost. Sen var kl 11 och då somnade vi och sov till kl 1 på dagen och då var Claudia och Jocke där. Vi åkte därifrån utan några svar som vanligt. Nu är jag hemma men har fortfarande jätteont i magen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nadja - 28 augusti 2011 08:53

Ja men hejsan! Orkar inte gå in på datan så mobilbloggning fick det bli ;) Men asså har typ inget att säga till er eller jo att jag ska göra läxor! Bläää...Bye! Michelles blogg: http://michazz.blogg.se ...

Av Nadja - 27 augusti 2011 10:18

  ....såg vi igår. Den var super bra faktiskt och rolig, hahah! Michelles: http://michazz.blogg.se ...

Av Nadja - 26 augusti 2011 18:51

Okej okej. Tänkte börja med ett STORT förlåt för dålig uppdatering. Sen tänkte jag berätta varför uppdateringen har varit så dålig. I onsdags gick jag hem från skolan själv och sen kom mamma hem med Claudia och sen åkte hon på möte så jag och Claud...

Av Nadja - 24 augusti 2011 18:46

Vet ni hur man gör i gimp? Orkar ni göra en video om hur man gör där? Då får ni en länkning!   Det här behöver ni göra:   * Du skriver "Jag vet och kan" typ eller nåt sånt * Och skriver en länkning till videon   Ps; det videon helst s...

Av Nadja - 24 augusti 2011 13:47

Tjenare bloggläsare! Nu sitter jag på typ nån grej utanför skolan och väntar på att Jossan ska svara ifall hon ska med mig hem ;) asså jah väntar för vi kanske ska mötas eller nåt ska kolla med henne när hon har slutat kan ju inte lixom ringa när h...

Om mig :D


Hej! Jag är 12 år och heter Nadja. Mina intressen är att rida, spela golf, dansa, blogga, vara med vänner och mycket mer. Hopppas att du vill följa bloggen tillsammans med oss andra. Glöm bara inte att KOMMENTERA!!!!!!

Klicka här så tjänar jag pengar :)

Här kan du fråga vad du vill :D

1 besvarad fråga

Rösta här!

Vad tycker ni om min blogg?
 Bra!
 Sådär!
 Dålig!
 Jättebra!
 Jättedålig!
 Vet inte!
 Uppdatera mer!
 Bästa bloggen jag har läst!
 Sämsta bloggen jag har läst!

Har du missat något? Sök här!

Kategorier

Senaste uppdatering

Tryck här om du vill kolla de andras bloggar

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011
>>>

RSS

Arkiv

Bloggerfy

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards